Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Fremtidens skoler og uddannelsesinstitutioner 

DER FREMMER DEN ENKELTE ELEVS LÆRING, UDVIKLING OG TRIVSEL 

Gennem en lærende proces og i tæt samspil med ledelse, lærer, pædagoger, forældre og elever sætter vi fokus på at vitalisere læringsfællesskaber, børnesyn, teamsamarbejde, kommunikation, kulturudvikling og forældreinvolvering. 

Et fundament der sikrer livslang læring, et stærkt tværfagligt samarbejde og relationel koordinering. 
At skabe de rigtig rammer for læring og udvikling kræver at vi aktivt kan kontrollere og dermed til- og fravælge visse tanker, følelser og handlinger i hverdagen.

Eksplosiv læring med Emotionel Intelligens og NLP

Mads Halskov, lærer på Oure Efterskole

Opnå et fælles sprog...

Kenneth Bukhave, tidligere skoleleder Nyborg Friskole 
Vores arbejde med Emotionel Intelligens er praktisk orienteret og handler om at styrke evnen til at opfatte, vurdere og håndtere egne og andres følelser hensigtsmæssigt, både i forhold til en selv og ens relationer. 

Vi arbejder med læringsfællesskaber, teamsamarbejder, kultur- & værdiudvikling og kommunikation.
Min NLP uddannelse har løftet mine kompetencer helt vildt. Både mine pædagogiske kompetencer men også mine kompetencer som lærer. Jeg oplever i den grad at kunne indgå i stærkere relationer med eleverne.
NLP har været så meget større end jeg overhovedet havde forestillet mig da jeg gik i gang!
Dann Guldmann, skolelærer, Helhedsskolen
Set i bakspejlet er det for mig tankevækkende, hvor naturligt og logisk det er, at følelser altid udgør en stor del af konflikter. Samtidig er det stærkt at se, hvor store positive forandringer, det at møde følelserne åbent, og med forståelse, kan skabe i dagligdagen. Relationer er vigtige, dem skal vi bruge på skolen for at skabe bedre social indlæring. Den sociale læring giver overskud til faglighed. Alt det, for at vores børn og unge, kommer til at leve det liv de ønsker sig. En af de største problemstillinger er når forældre, børn og unge, går i følelsen og derigennem siger nogle hårde ting. Så bliver vores træning og redskaber, til ikke selv at gå i følelsen, helt afgørende for vores succes. Efter EI og NLP kan vi nu bevare overblikket og vores professionalisme.
 Dennis Vesterskov, tidligere skoleleder - Helhedsskolen
Vores samarbejde med HUMI bærer i høj grad præg af stor indsigt i det menneskelige og emotionelle aspekt i organisationer. ​Konsulenternes store evne og indgroede åbenhed i at få os på Nyborg Friskole til, som en samlet enhed, at føle ejerskab over den proces vi er i gang med, har været fantastisk.
 Kenneth Bukhave, tidligere skoleleder - Nyborg Friskole

Et udpluk af uddannelsesinstitutioner, som vi har samarbejdet med...

  • Natur og Helhedsskolen Billesbølle, Årup
  • Ejerslykkeskolen, Odense 
  • Skt. Hans Skole, Odense
  • Den selvejende institution skolerne i Oure – Sport & Performance
  • Nyborg Friskole
  • Odense Katedral skole
  • Vanløse Skole, København
  • Odense Kommune v. Tingkærskolen
  • Bjerget Efterskole
  • Oure Efterskole
  • Eisbjerghus Efterskole
  • Rudolf Steiner Skolen i Odense
  • Danmarks Lærerforening
  • Skovbrynet
  • Rævebakkeskolen
  • Svendborg Erhvervsskole
  • Erhvervsakademiet Lillebælt
  • UCL – erhvervsskole, Odense
Af de uddannelser jeg har været igennem (studentereksamen, lærereksamen, psykologistudie, diplomuddannelse i ledelse) er min EI-NLP uddannelse den korteste (tidsmæssigt), den med det mindste pensum og den der har givet mig flest redskaber, størst indsigt og udvikling, fagligt og personligt! Det har været en fantastisk rejse, og nu hvor jeg er færdig, oplever jeg, at det kun er starten på en livslang udviklingsproces. Ingen tvivl om at NLP teorierne er spændende og brugbare redskaber til bl.a. at forstå sig selv og omverden, og hvordan vores interaktion fungerer. 
Pia Dalsgård, tidligere skoleleder, Vanløse skole
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram