Praktisk anvendt Emotionel Intelligens
Definitionen på Emotionel- eller Følelsesmæssig Intelligens;
’Din evne til at opfatte, vurdere og håndtere dine egne og andres følelser hensigtsmæssigt i forhold til dig selv og dine omgivelser.’
Siden 2006 har vi i HUMI anvendt og arbejdet med teorierne om Emotionel Intelligens fra Daniel Goleman, Reuven Bar On og Adele B. Lynn.
Vores fokus har fra starten været på anvendelighed. Vore mål er at omsætte den store mængde af abstrakt viden til brugbare værktøjer i hverdagen. Vi arbejder med Emotionel Intelligens i praksis, gennem vores uddannelser, coachingforløb og organisationsudvikling. Vi har samlet alle vores erfaringer i nedenstående model, som er essensen af og grundlaget for 'praktisk anvendt Emotionel intelligens'.
Du kan læse meget mere om Emotionel Intelligens og se en kort video, hvor Per Poulsen, fortæller hvad Emotionel Intelligens er. Videoen finder du her https://youtu.be/hVCyeFePNng
I arbejdet med at gøre Emotionel Intelligens (den Følelsesmæssige Intelligens) praktisk anvendelig, så den kan anvendes til alle typer af personer og organisationer, har vi inddelt kompetencerne i 4 hovedgrupper med i alt 10 undergrupper.
Modellen har vist sin værdi på tværs af forskellige virksomhedskulturer og uddannelsesniveauer.
Se kundecases hvor Emotionel Intelligens er anvendt.