Mit login
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Fremtidens skoler, der fremmer den enkelte elevs læring og udvikling. 

Gennem en lærende proces og i tæt samspil med ledelse, lærer, pædagoger, forældre og elever sætter vi fokus på at vitalisere læringsfællesskaber, børnesyn, teamsamarbejde, kommunikation, kulturudvikling og forældreinvolvering. Et fundament der sikrer livslang læring, et stærkt tværfagligt samarbejde og relationel koordinering.
Hør Skoleleder Kenneth Bukhave fortælle om hans oplevelser med HUMI.

Mød Mads Halskov, lærer på Oure Efterskole

The power to navigate in life

The education program has proved to be a highly rewarding program. The program was initiated between HUMI, Indumind and Eisbjerghus Efterskole as a project – with funding from the Danish independent residential school association.
Read more about the project

I samspil designer vi unikke løsninger

At skabe de rigtig rammer for læring og udvikling kræver at vi aktivt kan kontrollere og dermed til- og fravælge visse tanker, følelser og handlinger i vores hverdag. Vores metode bygger på emotionel intelligens, der tager udgangspunkt i, at det er gennem en øget indsigt i og forståelse af dig selv og andre mennesker, der er grundstenen i at styrke relationer, trivsel og derigennem læring. Vores arbejde med Emotionel Intelligens er praktisk orienteret og handler om at styrke evnen til at opfatte, vurdere og håndtere egne og andres følelser hensigtsmæssigt, både i forhold til en selv og ens relationer.
Vores indsigt i Emotionel Intelligens kommer fra mere end 15 år med at udvikle mennesker og organisationer. Vi arbejder med læringsfællesskaber, teamsamarbejder, kultur- & værdiudvikling og kommunikation – og designer altid løsninger, der matcher jeres ønsker og behov for et meningsfyldt læringsmiljø, nu og i fremtiden.
Workshop i Emotionel intelligens og NLP hos HUMI

Reference

2 dages kulturudvikling med Helhedsskolen
"Set i bakspejlet er det for mig tankevækkende, hvor naturligt og logisk det er, at følelser altid udgør en stor del af konflikter. Samtidig er det stærkt at se, hvor store positive forandringer, det at møde følelserne åbent, og med forståelse, kan skabe i dagligdagen. Relationer er vigtige, dem skal vi bruge på skolen for at skabe bedre social indlæring. Den sociale læring giver overskud til faglighed. Alt det, for at vores børn og unge, kommer til at leve det liv de ønsker sig. En af de største problemstillinger er når forældre, børn og unge, går i følelsen og derigennem siger nogle hårde ting. Så bliver vores træning og redskaber, til ikke selv at gå i følelsen, helt afgørende for vores succes. Efter EI og NLP kan vi nu bevare overblikket og vores professionalisme."

Dennis Vesterskov, Skoleleder, Helhedsskolen
2 dages værdiseminar
“Vores samarbejde med HUMI bærer i høj grad præg af stor indsigt i det menneskelige og emotionelle aspekt i organisationer. ​Konsulenternes store evne og indgroede åbenhed i at få os på Nyborg Friskole til, som en samlet enhed, at føle ejerskab over den proces vi er i gang med, har været fantastisk.“​

Kenneth Bukhave, Skoleleder

Udbytte og referencer

Emotionel intelligens og NLP i Helhedsskolen.

“Bestyrelsen oplever, at skolens ansatte motiveres og lettes i hverdagen, ved at bruge NLP-tilgangen. Det styrker udviklingen af børnene og øger deres indlæring. Samtidig har NLP nogle effektive værktøjer til at håndtere de konflikter, der naturligt opstår i hverdagen.”

Bestyrelsesformand i Natur- og Helhedsskolen Billesbølle, Erling Jensen

Jeg oplever i den grad at kunne indgå i stærkere relationer med eleverne

”Min NLP uddannelse har løftet mine kompetencer helt vildt. Både mine pædagogiske kompetencer men også mine kompetencer som lærer. Jeg oplever i den grad at kunne indgå i stærkere relationer med eleverne. NLP har været så meget større end jeg overhovedet havde forestillet mig da jeg gik i gang! ”

Skolelærer Dann Guldmann

Forandringsprocesser på skemaet i Vanløse

Vanløse skoles udfordringer i personale gruppen, kom på skemaet gennem en organisationsudvikling ved HUMI – og gav både læring og forandringsprocesser.

Læs hele referencen
Skoleleder, NLP er den uddannelse der har givet mig mest

“Af de uddannelser jeg har været igennem (studentereksamen, lærereksamen, psykologistudie, diplomuddannelse i ledelse) er min NLP uddannelse den korteste (tidsmæssigt), den med det mindste pensum – og den der har…”

Læs hele referencen

Et udpluk af forskellige skoler, som vi har arbejdet sammen med

  • Natur og Helhedsskolen Billesbølle, Årup
  • Ejerslykkeskolen, Odense 
  • Skt. Hans Skole, Odense
  • Den selvejende institution skolerne i Oure – Sport & Performance
  • Nyborg Friskole
  • Odense Katedral skole
  • Vanløse Skole, København
  • Odense Kommune v. Tingkærskolen
  • Bjerget Efterskole
  • Oure Efterskole
  • Eisbjerghus Efterskole
  • Rudolf Steiner Skolen i Odense
  • Danmarks Lærerforening
  • Skovbrynet
  • Rævebakkeskolen
  • Svendborg Erhvervsskole
  • Erhvervsakademiet Lillebælt
  • UCL – erhvervsskole, Odense
  • Skt. Hans Skole
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram